Názov projektu: | From Passive Consumers to Active Creators | |
---|---|---|
Trvanie: | 01.09.2014 – 31.08.2016 | |
Finančné prostriedky: | 35.045,- EUR | |
Partneri: |
Agrupamento de Escolas de CasquilhosQuinta dos Casquilhos2830-046 Barreiro, PORTUGAL IIS "Bertarelli - Ferraris"Corso di Porta Romana, 11020122 Milano, ITALY 11th Lyceum PeristeriouSkamandrou 7312133 Athens, GREECE IES Districte MaritimAv Balears 6246023 Valencia, SPAIN |
|
Cieľ projektu: |
Hlavným zámerom projektu je vytvoriť tzv. „banku“ učebných materiálov, nápadov a prezentácií zrealizovaných výstupov žiakov prostredníctvom webovej stránky European Media Education Lab (EMEL), ktorá bude prístupná širokej verejnosti. Učebné plány budú zamerané na praktické (hands-on) vyučovanie mediálnej výchovy s využitím rôznych mediálnych foriem. Ich validita a obsah budú pred zverejnením online otestované počas spoločných krátkodobých stretnutí našich žiakov vo vopred dohodnutej krajine, ako aj individuálne v jednotlivých partnerských školách, či už v rámci bežného vyučovania alebo počas mimoškolských aktivít a krúžkov. Zároveň veľmi dôležitým aspektom týchto učebných plánov by mala byť ich „univerzálnosť“ alebo „transnárodnosť“, keďže budú zostavované tak, aby boli použiteľné vo všetkých zapojených krajinách (s ohľadom na požiadavky ich vzdelávacích inštitúcií, školských kurikul...). Webová stránka (EMEL) ponúkne možnosť aj iným učiteľom zverejňovať svoje materiály a podeliť sa so svojimi skúsenosťami s vyučovaním mediálnej výchovy. Súčasťou projektu je aj vypracovanie správy o rozdieloch vo vyučovaní mediálnej výchovy a jej implementácie v jednotlivých zúčastnených krajinách a o postoji učiteľov k tejto tematike. Táto správa bude vypracovaná na základe spoločne vypracovaného dotazníka, distribuovaného online v rodnom jazyku všetkých zúčastnených. Cieľom projektu je komplexnejšie využitie odboru v rámci interdisciplinárnych vzťahov medzi odevným dizajnom, fotografiou a vizuálnym merchandisingom. Keďže sme umeleckou školou so zameraním na odevný dizajn, propagačnú grafiku, grafický a priestorový dizajn, chceme týmto projektom prepojiť všetky zložky a doplniť ich o základy vizuálneho merchandisingu, v rámci ktorého je možné kreatívne uplatniť nielen módu, ale aj fotografiu a naučiť sa základom štylizácie, kompozície, aranžovania, priestorového dizajnu. |
|
Účastníci projektu (Milano 2014): | 1. Paula Migašová 2. Viktória Šuťaková 3. Anna Štefaníková 4. Veronika Bezecná 5. Tomáš Bednárik 6. Adam Bandura |
7. Dušan Kočeniak
8. Erik Zápotocký Doprovod: Mgr. Darina Kocurová Mgr. Martina Gemzíková |
Účastníci projektu (Atény 2016): | 1. Zuzana Ľos-Božiková 2. Klaudia Gorazdová 3. Michal Kurilec 4. Damián Holod 5. Daniela Rusinová 6. Timea Levická |
7. Adam Hajžin
8. Martin Lipinský Doprovod: Mgr. Darina Kocurová Ing. Vladimír Kucer |
Napísali o nás: |
|
|
Foto a video galérie: |
| |
Web stránky projektu: |